fbpx

+40 756 072 233

rmindcenter@gmail.com

Str. Grigore Vieru, nr.3

Iasi

12:00 - 19:00

Luni - Vineri

10:30 - 16:00

Sâmbătă

Succesul copiilor acasă și la școală

Pe 13 noiembrie 2016 Oana Moraru a susținut la Iași conferința educațională ”La școală și acasă:5 mari pași pentru succes”.

Cele cinci ore petrecute împreună cu Oana Moraru ne-au oferit o serie de subiecte captivante, transmise cu emoție, care ne-au validat viziunea si practica educatională.

Conferința ne-a provocat pe toți cei prezenți să regândim noțiunea de succes și să ne împărtășim informațiile care contează pentru creșterea și dezvoltarea armonioasă a copiilor de succes – echilibrați emoțional, competenți și capabili să își stabilească o direcție în viață!

În cadrul conferinței, Oana Moraru, ne-a adus în prim plan faptul că: ”Fiecare dintre noi este o poveste. O poveste plină de cuvinte, de acțiune, de dramă. O poveste care începe să curgă cu un ritm anume, cu propriile teme dominante, cu reveniri și căderi, cu secvențe preferate sau de evitat – cu o anumită structură, logică, tensiune – deci, o narațiune care tinde să devină, pentru fiecare dintre noi, MODELUL vieții noastre.”

Acest fapt ne-a ”invitat” să reflectăm la ”importanța modului în care punem fundația în dezvoltarea copiilor noștri, dar și la noi înșine. Cine suntem de fapt pentru copiii noștri? Cum ne creștem copiii?”

Din experiența proprie, Oana Moraru menționa faptul că: ”a crește un copil nu este atât de mult despre CE E DE FĂCUT, ci despre CINE SUNTEM fiecare dintre noi. A crește un copil este despre a crește starea de conștiință în fiecare dintre noi – a ne evolua pe sine, dincolo de mecanismele mâniei, ale controlului, ale pedepsei, ale condiționărilor.
Copiii cresc din cine suntem pe dinăuntru, nu din ce spun cuvintele pe dinafară.”

Un copil urmărește tot ceea ce se întâmplă în jurul lui. Trage propriile concluzii din ceea ce vede și caută ”modele” pentru comportamentul lui: ”Un profesor sau un părinte bun nu se așază lângă copil cu intenția de a-l ajusta, a-l corecta, a-l ajuta să fie mai bun. Ci cu intenția de a pune în el confirmarea autodeterminării, a încrederii în propria voce și în propria reușită. Educația e un dar, nu o amendă. Copilul este bun în sine – el știe asta și respinge atitudinea corectivă dintr-un reflex spiritual autentic. Pălăria de profesor nu se potrivește deloc părinților. Atitudinea formală – ”the teaching mode” crispează și demotivează.
Pentru o vreme, a funcționat supunerea. Astăzi – intimitatea și conectarea.

Într-adevar, am evoluat, iar noțiunea de succes s-a transformat, s-a schimbat de la o generație la alta, în pași rapizi și amețitori.

”Părinţii sunt singurii care pot exercita control şi modifica echilibrul de forţe. Ei sunt singura zonă activă, cu adevărat decizională şi capabilă să intuiască nevoile viitorului. Trebuie să se asocieze, să se organizeze, informeze, să îşi ia consultanţi profesionişti în educaţie (psihologi, mediatori, traineri etc) şi să exercite asupra culturii organizaţionale din şcoala unde-şi ţin copiii câteva presiuni fundamentale, pozitive.”

Concluzia: ”Nu-ți judeca acasă, copilul, strict după feed-back-ul de la școală. Aceasta ar fi o viziune tip –pâlnie. Copilul tău e cu mult mai mult de atât! În fața educatorilor și la întâlnirile cu părinții, dacă este criticat – numește ferm toate calitățile copilului tău! – ține-i spatele!. Vino la școală cu resurse de oameni și activități care să dezvolte celelalte tipuri de inteligență!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *